دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور: 30 هزار متر توسعه زیرساختی داشتیم

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور بسیج و سپاه گفت: با همت ستادهای استانی اردوهای راهیان نور ، زیرساخت بیش از 30 هزار متر مربع را توسعه دادیم.
تا شهدا -  

نشست خبری قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج کشور با موضوع تبیین و تشریح جزئیات و برنامه‌های پیش‌بینی شده این رویداد در یادمان‌ها و مناطق عملیاتی دفاع مقدس امروز برگزار شد. 
مجید سوری دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور بسیج و سپاه و مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج در این نشست گفت: برگزاری اردوهای راهیان نور در همه فصول و جغرافیا از برنامه‌های ما است. تابستان امسال 270 هزار نفر به این اردوها اعزام شدند که نسبت به سال گذشته 2 برابر و نیم شده بود. 
وی ادامه داد: برنامه‌های محتوایی مختلف رزمایشی ـ فرهنگی هم در اردوگاه‌های مختلف اجرا شده است. تا الان حدود 400 شب برنامه‌های فرهنگی در اردوها برگزار شده است. 
سوری درباره توسعه زیرساخت‌های اردوهای راهیان نور توضیح داد: با همت ستادهای استانی زیرساخت بیش از 30 هزار متر مربع را توسعه دادیم. 
دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور شرح داد: سال‌های گذشته توجه اصلی اردوها بر اعزام‌های دانش‌آموزی و دانشجویی بود و آن‌ها جزو اولویت‌های اعزام بودند. امسال هم توجهی جدی به این موضوع داریم. قول دادیم که تا سال 1402 همه اقشار مختلف جامعه را اعزام کنیم که امسال این اتفاق افتاد. 
وی افزود: در این ایامی که دانشجویان و دانش‌آموزان درگیر امتحاناتشان بودند ما توانستیم دیگر اقشار جامعه را اعم از کارمندان، پزشکان، کارگران، اصناف، فرهنگیان، مهندسین و ... عازم مناطق عملیاتی کنیم.
سوری درباره تداوم ارتباط با زائرین پس از اتمام سفر، توضیح داد: ما زائران را چند روزی به مناطق عملیاتی می‌بریم و  آن‌جا حضور پیدا می‌کند. اما برنامه خاصی برای ارتباط با این زائر پس از اتمام برنامه‌های راهیان نور نداشتیم. در راستای همین موضوع توسط ستاد استانی مقاومت و شبکه خادمین، برنامه‌هایی تحت عنوان تداوم ارتباط با زائرین مانند پنجشنبه‌های شهدایی، هیأت شهدای گمنام، گروه‌های جهادی خادم شهید و ... راه انداختیم تا انشاالله بتوانیم پس از پایان اردوها نیز ارتباطمان را با زائران حفظ کنیم. 
مسئول سازمان اردویی راهیان نور اظهار داشت: قرارگاه‌های سپاه و بسیج به بحث جدی توسعه شبکه خادمین می‌پردازند که در همه شهرستان‌ها و محلات در حال شکل‌گیری است. مأموریت‌های مختلفی هم به این شبکه در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت واگذار خواهد شد تا شاهد اثربخشی آن در حوزه راهیان نور و عملیات عظیم فرهنگی باشیم. حالا نیز بیش از 20 هزار خادم، 10 هزار راوی و 5 هزار مبلغ نیز در اردوهای راهیان نور فعالیت می‌کنند.
وی گفت: امسال هم مثل سال‌های گذشته اردوهای خانوادگی با خودروی شخصی را در اولویت اعزام‌ها قرار می‌دهیم. از 12 اسفندماه این اردوها به طور جدی دنبال خواهد شد. سال گذشته نیز همه ظرفیت‌ها را پای کار آوردیم و توانستیم بیش از 160 هزار نفر را در قالب اردوهای خانوادگی با خودروهای شخصی به این اردو اعزام کنیم. 
سوری ادامه داد: برای امسال هم با هماهنگی ستاد استانی و توسعه زیرساخت‌ها، امیدواریم این عدد افزایش پیدا کند و شاهد حضور خانواده‌ها با خودروهای شخصی در مناطق عملیاتی باشیم. 
دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور با بیان اینکه هر ساله جشنواره «رهاورد سرزمین نور» در استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود، ذکر کرد: آثار منتخبان این جشنواره تجلیل می‌شوند. تعداد زیادی از این آثار برگزیده نیز به دل‌نوشته، کتاب، داستان و ... تبدیل شدند.
وی در پایان درباره تلفیق اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت توضیح داد: هم در مناطق عملیاتی و هم در مسیرهایی که منتهی به مناطق عملیاتی هستند، مظاهر پیشرفتی را داریم که می‌توانیم آن را به مخاطب عرضه کنیم.

منبع: فارس

ثبت دیدگاه

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.